Planlagte aktiviteter i 2024

Vi tar forbehold om endringer av programmet. Dette vil bli annonsert på Facebook-Våler Historielag eller på hjemmesida vår www.vaalerhistorielag.no

Torsdag 15. februar kl. 19.00: Våler folkebibliotek. Intervju og tilbakeblikk med Arne Gjerdrum. Åpent for alle. For ikke medlemmer kr. 50,-

Torsdag 22. feb. kl. 19: Våler folkebibliotek. Foredrag om slektsforskning og hvordan man finner fram på Familytree DNA. Åpent for alle. For ikke medlemmer kr. 50.

Torsdag 29. feb. kl. 18 Årsmøte Våler Folkebibliotek

Torsdag 29. feb. kl. 19 Glomma sladrer ikke. Tord Langmoen forteller fra sin nye bok. Våler Folkebibliotek. Åpent for alle.

Torsdag 14. mars kl. 19.00: Våler folkebibliotek. Foredrag om påsketradisjoner v. Geir Thomas Risåsen. Åpent for alle. For ikke medlemmer kr. 50,-

Søndag 2. juni kl. 13.00: Haslemoens historie og vandring i militærleiren.  Foredrag og omvisning ved Bjørn Thomas Kvam. Harald Lundstein viser bilder og forteller.  Åpent for alle. Arrangementet er gratis, og alle er velkomne til å delta.

Søndag 18. august kl. 14.00: Besøk på Øvre Tøråsen, Alf Lundebys barndomshjem, Alf Lundebys veg 4, 2435 Braskereidsfoss. Arrangementet er gratis, og alle er velkomne til å delta.

Søndag 22. september: Åpning av Glåmdalsleden. Arrangementet er gratis, og alle er velkomne til å delta.

Torsdag 14. november kl. 19.00: Våler folkebibliotek. Foredrag om Olavstradisjonen i Våler ved Geir Thomas. Åpent for alle. For ikke medlemmer kr. 50,-

NB. Slektsgransking. Første mandag i måneden kl. 19-21 møtes slekts-interesserte på Biblioteket i Våler. Her kan du treffe andre med samme interesse. Historielaget har bl.a. avskrifter av lokale kirkebøker.